ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است
سرخط خبرها

تقدیر آیت‌الله علم‌الهدی از برنامه‌ریزی شهرداری مشهد در خدمتگزاری به زائران رضوی| فرهنگ میزبانی از باور به نوکری امام رضا(ع) آغاز می‌شود

  • کد خبر: ۱۲۵۷۸۰
  • ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
تقدیر آیت‌الله علم‌الهدی از برنامه‌ریزی شهرداری مشهد در خدمتگزاری به زائران رضوی| فرهنگ میزبانی از باور به نوکری امام رضا(ع) آغاز می‌شود
امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرداری مشهد خادمی امام رضا(ع) را جزو وظایفات اصلی خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری مشهد در بحث خدمتگزاری به زائران امام رضا (ع) پیش قدم است و برنامه‌های متنوعی دارد.

گروه مشهد | شهرآرانیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در همایش در محضر امام مهربانی که در مجتمع آیه‌های مشهد با حضور ۱۵۰۰ نفر از خدمت‌رسانان مجاور به زوار بارگاه امام رضا (ع) برگزار شد، ضمن تشکر از شهرداری و مدیریت شهری مشهد به دلیل پیش‌قراول شدن در بحث خدمتگزاری به زائران امام رضا (ع) عنوان کرد: علی‌رغم اینکه وظیفه اولیه و ذاتی شهرداری خدمت به شهروندان و ساکنان شهر است، اما بر حسب حسن تدبیر شهردار مشهد مقدس و سیاست‌گذاری‌های اعضای شورای شهر مشهد این نهاد، به عنوان یک نهاد خدمت‌گزار به زائران برنامه‌های متنوعی دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرداری مشهد خادمی امام رضا (ع) را جزو وظایف اصلی خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: در گذشته وقتی صحبت از شهرداری و نهاد‌های وابسته به آن می‌شد، برنامه‌ها و خدمات شهری که این نهاد ارائه می‌داد به ذهن خطور می‌کرد و عمده رسالتش در مدیریت شهری خلاصه می‌شد. اما حالا مدیریت شهری مشهد در بحث خدمتگزاری به زائران امام رضا (ع) پیش قدم است.

آیت الله علم‌الهدی خطاب به خدمت‌گزاران مجاور گفت: در هر موقعیتی که قرار دارید اگر با اخلاص به زوار امام رضا(ع) خدمت کنید همکار امام خواهید شد. در میان تمام ائمه (ع) فقط از امام هشتم به عنوان امام رئوف یاد شده است. رأفت امام رضا(ع) در پذیرایی از زوار و خدمتگزاری به آنان زبان‌زد است. خادمی امام رضا(ع) افتخار شما در عرصه زندگی و ذخیره آخرت است که به عنوان حرفه و شغل شما قرار گرفته است. در حال حاضر نیز با توجه به خدمات ارزشمندی که این نهاد در پذیرایی از زائران انجام می‌دهد، باعث شده این افتخار نصیب شما شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: پاکبانی که در مشهد کار می‌کند با پاکبان سایر شهر‌ها فرق دارد. او جاروکش شهر نیست، او جاروکش امام رضا (ع) است. اتوبوس‌ران‌ها نیز مهمانان امام رضا (ع) را جابجا می‌کنند و شغل معمولی ندارند، در واقع شما راننده امام رضا (ع) شده و مهمانان ایشان را جابجا می‌کنید که بالاترین درجه و مقامی است که به شما داده شده است. امیدوارم مدیریت شهری تمام ابتکارات خود را در نوکری و خدمتگزاری در محضر امام رضا (ع) بنا کند.

آیت الله علم‌الهدی یادآور شد: در برخورد با امام هشتم (ع) معامله نکنید. در پیک زیارتی کرایه تاکسی ۲ برابر میشود. امام رضا (ع) از این موضوع ناراحت می‌شوند. ممکن است یک نفر در این پیک زیارتی ۴ تا ۵ میلیون نیز بیشتر درآمد بیشتری کسب کند، اما شب که به خانه می‌رود، به علت بیماری همسرش و انتقال او به بیمارستان باید ۶ میلیون برای او هزینه کند. اگر امام رضا (ع) به کسی غضب کند همینگونه می‌شود. همانطور که امام رضا (ع) رئوف است، برای کسی که این موضوعات را رعایت نکند غضب خواهد کرد. اگر در این پیک زیارتی بازارگرمی راه بیندازید، امام رضا (ع) مانع آن خواهد شد و درآمدی که بابت آن کسب کرده‌اید اثر سوء خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در پیک زیارتی باید بیشتر خدمت کنید تا اینکه درآمد بیشتری کسب کنید. اگر مشکل دارید مشکلتان را به امام رضا (ع) بگوید تا حل شود. مشکل مالی با سرکیسه کردن زائر امام رضا (ع) نه تنها حل نمی‌شود بلکه بدتر هم می‌شود. فرهنگ میزبانی از یک باور آغاز می‌شود. آدم باید باور کند که نوکر، راننده و جاروکش امام رضا (ع) است.

او تاکید کرد: نمی‌توانیم در این شهر ادعای مجاورتی امام رضا (ع) را داشته باشیم که در عین حال در عرصه خدمت‌گزاری به آن حضرت نتوانیم موقعیتی برای خود تنظیم کنیم و وضعیتی به وجود نیاوریم که فقط کارمان میزبانی از زائر امام رضا (ع) باشد.

امام جمعه مشهد گفت: تمام تفاوت مشهد با سایر شهر‌های دیگر این است که گردشگر و شهروند ندارد. مشهد زائر و مجاور دارد. گردشگر مربوط به شهر‌هایی است که مراکز تفریحی و میراث فرهنگی دارد و گردشگران برای تماشای اشیای عتیقه و کهنه به آن شهر‌ها سفر می‌کنند. مشهد جای چنین چیز‌هایی نیست، لذا گردشگر در مشهد نداریم.

آیت الله علم‌الهدی ادامه داد: گردشگر مربوط به شهر‌هایی است که مراکز تفریحی و میراث فرهنگی دارد و گردشگران برای تماشای اشیای عتیقه و کهنه به آن شهر‌ها سفر می‌کنند. مشهد جای چنین چیز‌هایی نیست، لذا گردشگر در مشهد نداریم. همچنین در مشهد نیز شهروند نداریم؛ کسی نمی‌تواند بگوید در این شهر شهروند است. مشهد، شهر امام رضا (ع) است و هر کس در این شهر سکونت دارد، به عنوان مجاور، همسایه و یا مستاجر امام رضا (ع) محسوب می‌شود.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه نخستین کسی که این شهر را بنا کرده است امام رضا (ع) است، افزود: پیش از امام رضا (ع) در اینجا ۲ روستا به نام نوغان و سناباد قرار داشت و میان این دو روستا باغی به نام حمید بن قحطبه قرار داشت. امام هشتم از کویر وارد نیشابور و از نیشابور به خلج و از آنجا به جاده سرخس و سپس به مرو مشرف شدند. این باغ توجه امام را وقتی از مسیر خلج به سرخس عبور می‌کردند جلب کرد.

وی ادامه داد: در میان این باغ یک قبه وجود داشت که در آن زمان به قبه هارونیه معروف بود، اما در اصل آن قبه مربوط به ذوالقرنین بود. حضرت در زمان عبور از این باغ، آن را خریداری کردند، سپس از آنجا به سرخس و از آنجا به مرو مشرف شدند، لذا این شهر را امام رضا(ع) تاسیس کردند و شهر مال امام رضا(ع) است. این باغ از شمال صحن انقلاب تا مسجد گوهرشاد بوده است، پس هرچه به آن اضافه شود مال امام رضا (ع) است و هرچه این شهر توسعه پیدا کند باز هم شهر امام رضا (ع) است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->